«Якби я був директором школи»
Дата: 03.10.2021 21:37
Кількість переглядів: 707

Сьогодні інші умови й інший, більш демократичний час. Тож діти вже можуть не тільки помріяти над зошитом з української мови, а й практично спробувати себе у ролі і вчителів, і представників шкільної адміністрації. Таку можливість їм дає день учнівського самоврядування, що в опорному закладі «Нехворощанський ЗЗСО І-ІІІ ст.» давно став щорічним і кожного разу проходить у переддень професійного свята працівників освіти.
Готувалися до нього «вчителі» заздалегідь: обирали, в якому класі кожен хотів би провести уроки і з якого предмету; знайомилися з навчальним матеріалом, який потім викладали учням молодших класів; підбирали цікаві факти і писали конспекти. А вже коли практично взяли на себе відповідальність за життєдіяльність школи, то навіть контролювали дисципліну і робили зауваження непослухам. Тобто відбулося, як кажуть, повне занурення у професію педагога.
Час з 8-ї до 13-ї години минув швидко, і ось «педагоги»-старшокласники зібралися на підсумкове засідання. Привітати їх прийшла справжня керівниця закладу Тетяна ГРИЦАЙ разом зі своїми заступницями Людмилою Юріївною ЖОРНЯК і Надією Дмитрівною ШЕРСТЮК. Тетяна Леонідівна відзначила, що перший крок до набуття практичного досвіду вчителя в усіх був успішним, усі впоралися із завданням і готові поділитися враженнями.
Голова учнівського самоврядування Каріна ХАРІНА, якій дісталася посада «директорки», зізналася, що досі навіть не здогадувалася, скільки різних питань належить вирішувати упродовж дня. «І все це в умовах, коли школа гуде, як вулик, дитячим гамором, а тобі треба зосередитися» - розповідала Каріна.
«Заступник з навчальної роботи» Богдан ЛЕВАДНИЙ: «Мені було цікаво і водночас важко, бо справді, роботи дуже багато і ти всього не встигаєш. То йшов на урок, то поспішав у бібліотеку, то належало зібрати характеристики, пройтися по класах і так далі. Потім підбити підсумки, аби тепер доповісти: 16 старшокласників провели 32 уроки, опитали 50 учнів, виставили 14 оцінок високого рівня, 15 достатнього, 5 середнього та 2 низького рівня. Крім того, серед старшокласників проводилося опитування, хто з них має бажання після школи продовжити навчання у педагогічних вузах. Серед сьогоднішніх вчителів» таких виявилося п’ятеро. Мені ж робота у складі адміністрації закладу сподобалась, хоча на собі відчув, наскільки вона складна».
«Заступниця з виховної роботи» Владислава ЛИТВИН: «Відсьогодні хочу, аби всі учні нашого закладу розуміли, наскільки важкою є робота вчителя. Діти всі різні, й до кожного треба підібрати той «ключик», завдяки якому твої прагнення дати знання не будуть марними. Я провела лише один урок зарубіжної літератури у п’ятому класі, мені це сподобалось, хоча не всі діти були активними. Розумію, що я для них була новим вчителем і вони соромились відповідати на мої запитання. Крім цього я збирала інформацію, хто в яких класах відсутній, перевіряла щоденники, призначала чергових у фойє школи та в їдальні, і так далі. Втім, робота педагога цікава».
«Педагог-організатор» Ілона КОТОВА розповіла, як слідкувала за дотриманням дисципліни учнями, за порядком у їдальні й в актовій залі, як готувала презентації.

Поділилася враженнями і Тетяна Грицай. Вона звернула увагу, що 20 завдань, які були поставлені перед «колегою» Каріною Харіною на один день – це лише невелика частина тих обов’язків, які доводиться виконувати справжньому керівнику школи, не кажучи вже про адміністрацію закладу загалом. «Бо крім адміністративної роботи, у мене бувають уроки за розкладом, різні онлайн-вебінари, тестування, тощо. Працюємо без обідньої перерви, але роботу свою любимо, хоч вона і непроста. А сьогодні, завдяки вам, ми з Людмилою Юріївною вперше за багато-багато часу могли на годину залишити школу і піти в сусіднє кафе випити кави. В інші дні такої можливості не маємо. Тому я вдячна усім вам за ініціативність і за старанність, за креативний підхід до дня учнівського самоврядування. Можливо, у майбутньому хтось із вас ще передумає і наважиться обрати для себе професію педагога, то можу запевнити: не пожалкуєте. Адже навчати дітей – це не тільки відповідально, це ще й почесно і благородно. Бо недарма кажуть, що професія вчителя – від Бога, а всі інші професії – від учителя».