A A A K K K
для людей із порушенням зору
Офіційний сайт Нехворощанської громади
Полтавська область, Полтавський район

МАТЕРІАЛЬНЕ ЗАОХОЧЕННЯ ДІТЕЙ: ТАК ЧИ НІ?

Дата: 22.11.2023 10:37
Кількість переглядів: 124

Фото без описуВизнаємо, матеріальне заохочення дитини у вигляді грошей, подарунків, солодощів може бути дуже ефективним засобом, щоб досягти бажаної поведінки від дитини.

Однак тут є певні ризики – при неправильному або частому застосуванні такого способу заохочення, зведенні його до ринкових відносин:

прищеплюється прагматичне ставлення до життя, дитина починає вимагати матеріальної нагороди за кожну свою дію, за кожен вчинок

при оплаті за будь-які досягнення дитини зміщується акцент із самого процесу на матеріальну оцінку результату, а значить, стає набагато складніше навчити дитину отримувати задоволення від своєї діяльності, а не лише від отриманих у результаті діяльності матеріальних цінностей.

в якийсь момент ваші матеріальні можливості можуть змінитися і ви не зможете виплачувати дитині ті суми або дарувати ті подарунки, про які домовилися, а отже, основна мотивація у дитини пропаде.

запити та вимоги дитини можуть почати зростати і в якийсь момент ви не зможете вже їх задовольняти, або можливий варіант, коли дитині просто не потрібні будуть гроші чи подарунки, і вона відмовиться виконувати ваші домовленості.

з солодощами як нагорода теж треба було б обережніше, щоб не сформувати неправильну харчову поведінку

По можливості матеріальні заохочення:

Не повинні бути пов'язані з конкретними досягненнями дитини, слухняністю, виконанням вимог дорослих.

Подарунки, сюрпризи повинні бути спонтанними, просто як ще один прояв кохання та прихильності, значущості дитини для вас, а не лише за встановлені дорослим умови.

Не бажано платити дитині за її звичайні обов'язки (прибирання в кімнаті, наприклад), якщо все-таки хочете прищепити їй поняття про взаємодопомогу та взаємну відповідальність у сім'ї.

Якщо підбити підсумок того, що я хотіла сказати, то матеріальні заохочення можуть бути нашими потужними помічниками.

Але не треба їх зводити до вироблення умовного рефлексу, коли дитина виконує прохання та вимоги лише за умови отримання чогось натомість.

За матеріалами В. Любімової, нейропсихолога


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь