ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
Додаток 2
до Порядку передачі документації для
надання висновку з оцінки впливу на
довкілля та фінансування оцінки
впливу на довкілля
Дата:
(дата офіційного опублікування в Єдиному
реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки
впливу на довкілля не зазначається
суб’єктом господарювання)
Реєстраційний номер 10395
(реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки
впливу на довкілля, для паперової версії
зазначається суб’єктом господарювання)
СПІЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛТАВСЬКА ГАЗОНАФТОВА КОМПАНІЯ" 20041662 (повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця,
ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття
реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають
відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 36002, Полтавська обл., місто Полтава, ВУЛИЦЯ ЄВРОПЕЙСЬКА, будинок 124А,
квартира 77 тел. 380673722156
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса),
контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Планована діяльність – капітальний ремонт (відновлення) ліквідованої свердловини №74
Новомиколаївського родовища на газ і конденсат, підземні споруди. Підключення свердловини
до установки підготовки вуглеводневої сировини.
Технічна альтернатива 1.
Капітальний ремонт (відновлення) ліквідованої свердловини №74 можливий із застосуванням
бурового обладнання з електричним приводом. Спосіб відновлення – комбінований, гідравлічний
вибійний двигун; безамбарний спосіб відновлення. Підключення свердловини № 74 передбачає
обв’язку устя свердловини. Прокладання трубопроводів-шлейфів не передбачається, планується
використання існуючого трубопроводу-шлейфу.
Технічна альтернатива 2.
Капітальний ремонт (відновлення) ліквідованої свердловини №74 можливий із застосуванням
бурового обладнання з дизельним приводом. Спосіб відновлення – комбінований, гідравлічний
вибійний двигун; безамбарний спосіб буріння. Інші характеристики аналогічні технічній
альтернативі 1.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Полтавська обл. Полтавський р-н Соколова Балка
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Нехворощанська сільська територіальна громада Полтавського району Полтавської області.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Полтавська обл. Полтавський р-н Соколова Балка .
Капітальний ремонт (відновлення) ліквідованої свердловини №74 Новомиколаївського
родовища на газ і конденсат, підземні споруди передбачається в межах спеціального дозволу на
користування надрами реєстраційний номер 3658, дата видачі 31 грудня 2004 року (наказ
продовження строку дії від 21 травня 2024 року № 233) Новомиколаївського родовища на
території Полтавської області. Відстань від свердловини № 74 до житлової забудови найближчого
населеного пункту с. Соколова Балка Нехворощанської сільської ради складає близько 310 м.
Свердловина існуюча. Прокладання трубопроводів-шлейфів не передбачається, планується
використання існуючого трубопроводу-шлейфу.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Полтавська обл. Полтавський р-н Соколова Балка .
Альтернативні варіанти планованої діяльності відсутні, оскільки свердловина існуюча, її місце
розташування обумовлено оптимальними геологічними умовами розкриття перспективних
продуктивних горизонтів і поверхневими умовами.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Отримання геологічної інформації щодо прирощення запасів вуглеводневої сировини,
забезпечення енергоресурсами населення і промисловості, зарахування рентної плати за
користування надрами (видобуток природного газу і нафти). Зацікавленість місцевого населення
у розвитку нафтогазовидобувної галузі, оскільки розподіл коштів між бюджетами різних рівнів
передбачає 3% рентної плати за користування надрами до бюджетів об’єднаних територіальних
громад та 2% - до обласних бюджетів за місцезнаходженням (місцем видобутку) відповідних
природних ресурсів.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності
(потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Глибина стовбуру свердловини № 74 по вертикалі 1992 м; спосіб відновлення – гідравлічний
вибійний двигун, стовбур свердловини обсаджений високогерметичними обсадними трубами.
Прокладання трубопроводів-шлейфів не передбачається, планується використання існуючого
трубопроводу-шлейфу. Очікувані об’єми видобутку природного газу для свердловини № 74
становлять до – 6,016 тис м3/добу, конденсату – 2,753 т/добу. Користування земельними
ділянками з кадастровими номерами 5352486001:01:001:0160, 5352486001:01:001:0163,
5352486001:01:001:0274, 5352486001:01:001:0276, 5352486001:01:001:0277,
5352486001:01:001:0360 загальною площею 2,0334 га здійснюється на підставі договорів
сервітуту. Для відновлення свердловини № 74 планується використання бурового верстату з
електричним приводом. Для водозабезпечення процесу відновлення свердловини № 74
планується водозабір з водної свердловини № 73В, використання якої здійснюється на підставі
дозволу на спеціальне водокористування від 23.05.2022 року № 42/ПЛ/49д-22. Застосовується
типова схема обв’язки устя свердловини. Об'ємно-планувальні й конструктивні рішення прийняті
на основі діючих норм із урахуванням кліматичних умов району будівництва й «Переліку
основних будівельних конструкцій, виробів і матеріалів». Роботи по відновленню та підключенню
свердловини № 74 розраховані на загальний термін близько 36 діб. У будівельних роботах
планується задіяти до 10 одиниць техніки.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Підприємство відноситься до об'єктів, для яких екологічні, санітарно-епідеміологічні,
протипожежні та інші обмеження приведені в діючих державних екологічних нормативних
документах, будівельних, санітарних і протипожежних нормах. Екологічні обмеження: при
експлуатації об'єкта дотримуватись нормативів чинного природоохоронного законодавства;
викиди від стаціонарних джерел викидів повинні здійснюватися при наявності «Дозволу на
викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря» (у відповідності з його умовами) та не
перевищувати граничнодопустимих нормативів; відходи, що утворюються на підприємстві в
процесі виробничої діяльності, повинні передаватись суб’єктам господарювання в сфері
управління відходами, згідно з попередньо укладеними договорами, для відповідного управління
відходами; виконання вимог щодо раціонального використання природних ресурсів. Санітарно-
гігієнічні обмеження: експлуатацію об'єкта здійснювати згідно з чинними нормативними
санітарно-гігієнічними нормами та правилами; рівень акустичного забруднення не повинен
перевищувати нормативів шумового забруднення та вібрації на межі нормативної СЗЗ. Інші
обмеження: дотримання охоронних зон інженерних комунікацій та дотримання правил
пожежної безпеки. Протипожежні та містобудівні обмеження відповідно до ДБН Б.2.2-12:2019
«Планування та забудова територій».
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно до технічної альтернативи 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Дотримання нормативного розміру санітарно-захисних зон, гранично допустимих
концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі, шумового, іонізуючого та
радіаційного впливу згідно з «Державними санітарними правилами планування та забудови
населених пунктів», що затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від
19.06.1996 року №173; цільове використання земельної ділянки; по загальних санітарних нормах;
дотримання санітарних розривів; дотримання протипожежних розривів між будівлями та
спорудами. Клімат і мікроклімат – незначний у зв’язку з короткочасністю та локальністю
планованої діяльності. Рослинний та тваринний світ – порушення в межах здійснення планованої
діяльності вторинної рослинності та змінення звичайних місць мешкання тварин відсутнє.
Об’єкти природно-заповідного фонду та екологічної мережі – вплив відсутній, так як місце
планованої діяльності та транспортування вуглеводнів разом з санітарно-захисними зонами
будуть розміщуватися за межами таких об’єктів. Найближчим до свердловини № 74
природоохоронним об'єктом є ландшафтний заказник місцевого значення «Світлівщина», який
знаходиться на відстані близько 3,5 км. Смарагдова мережа - найближчим об'єктом Смарагдової
мережі України є Pryorilskyi - code UA0000134 розташований на відстані більше 5,5 км від
території планованої діяльності. Враховуючи суттєву відстань між свердловиною № 74 та
об'єктами Смарагдової мережі, планована діяльність не матиме негативного впливу на території
та об'єкти Смарагдової мережі. Навколишнє соціальне середовище (населення) – вплив помірний
(шум, викиди шкідливих речовин в межах ГДК та відповідно до дозвільних документів),
утворення нових робочих місць, збільшення відрахувань з прибутку в місцевий бюджет.
Навколишнє техногенне середовище – вплив допустимий.
щодо територіальної альтернативи 2.
Обмеження до територіальної альтернативи 2 не розглядаються через відсутність
територіальної альтернативи 2.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Топографо-геодезичні, інженерно-геологічні, екологічні та інші вишукування
виконуватимуться у необхідному обсязі, згідно з чинним законодавства, з метою забезпечення
раціонального використання природних ресурсів, а також забезпечення виконання охоронних
відновлюваних, захисних та компенсаційних заходів; зняття та максимальне збереження
родючого шару ґрунту; облаштування майданчика свердловини залізобетонними плитами в
місцях можливого потенційного забруднення.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічні технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Компонування комплексу технологічного обладнання з урахуванням вимог техніки безпеки і
виробничої санітарії.
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається, оскільки територіальна альтернатива 2 відсутня.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Атмосферне повітря – вплив, пов’язаний з викидами забруднюючих речовин в атмосферне
повітря при проведенні зварювальних робіт, роботі будівельних машин та механізмів, спалюванні
флюїду на факелі, зберіганні дизельного палива. Очікувані максимальні приземні концентрації
забруднюючих речовин на межі санітарно-захисної зони та межі найближчої житлової забудови
з урахуванням фонового забруднення атмосферного повітря не перевищуватимуть нормативів
гранично допустимих концентрацій. Геологічне середовище (надра) – структурні зміни
геологічного масиву внаслідок добування природного газу і конденсату. Враховуючи геологічну і
гідрогеологічну характеристику території та рельєф місцевості, небезпечні геологічні процеси на
суміжній території не передбачаються (обвали, зсуви, суфозія, ерозійні процеси); активація
ендогенних процесів в результаті експлуатації свердловини не передбачається. Водне
середовище – вплив на підземні води можливий в разі порушення технологічних процесів під час
капітального ремонту свердловини чи можливих наслідків аварійних ситуацій. Для
водозабезпечення процесу відновлення свердловини № 74 планується водозабір з існуючої водної
свердловини № 73В, використання якої здійснюється на підставі дозволу на спеціальне
водокористування від 23.05.2022 року № 42/ПЛ/49д-22. Вплив від об’єкту планованої діяльності
на водне середовище в режимі експлуатації мінімальний і може бути помітний тільки в разі
порушення нормального режиму експлуатації. На питні потреби передбачається використання
бутильованої привозної води. Рельєф, ґрунти, ландшафт – виділення нових незабудованих
земельних ділянок не передбачається. Вплив можливий під час підготовчих та будівельно-
монтажних робіт з облаштування бурового майданчику. Шум, вібрація - можливе шумове
навантаження за рахунок роботи техніки, яка використовується для відновлення свердловини,
будівельних робіт та руху автотранспорту. Відходи – передбачається утворення відходів внаслідок
розбурки цементних мостів, прісноводних бурових розчинів, відходів упаковки; можливе
утворення відходів процесів зварювання, абсорбентів, фільтрувальних матеріалів, обтирального
ганчір’я, відходів чорних металів, змішаних побутових відходів. Тимчасове зберігання відходів
передбачається у спеціально відведених місцях з твердим покриттям з подальшою передачею
суб’єктам господарювання у сфері управління відходами за договорами. Управління відходами
буде здійснюватися у відповідності до Закону України «Про управління відходами».
щодо технічної альтернативи 2.
Атмосферне повітря – вплив, пов’язаний з викидами забруднюючих речовин в атмосферне
повітря при роботі бурового обладнання з дизельним двигуном; проведенні зварювальних робіт,
роботі будівельних машин та механізмів, спалюванні флюїду на факелі, зберіганні дизельного
палива. За іншими факторами довкілля – вплив, аналогічний технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля можливі, перш за все, в межах
санітарно-захисної зони та виділених земельних ділянок під провадження планованої діяльності
щодо свердловини № 74, при експлуатації обладнання, машин та іншого обладнання, а також
можливий вплив планованої діяльності з видобування вуглеводнів в межах бурового майданчика
на території Соколовобалківського старостинського округу Нехворощанської сільської
територіальної громади Полтавського району Полтавської області.
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядаються у зв’язку з відсутністю територіальної альтернативи 2.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів,
які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити
відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Друга категорія
3 Видобувну промисловість Видобувну промисловість: видобування корисних копалин, крім
корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи
землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим
використанням; перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення;"
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому
числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав,
довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених
держав).
Підстав немає
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до
звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до
звіту з ОВД у відповідності зі ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-VIII від
23 травня 2017 року (зі змінами).
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і,
отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на
довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової
інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості
під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного
впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що
враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої
діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на
довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість
провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на
довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для
участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації
інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії
розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на
довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше
25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції
до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у
громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки
впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі
відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення
звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті
уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у
пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу
досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на
довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та
розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в
Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом
трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм
підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під
час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати
частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі
громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до
звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Висновок з оцінки впливу на довкілля
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Департаментом екології та природних ресурсів Полтавської обласної військової
адміністрації
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Департаментом екології та природних ресурсів Полтавської обласної військової
адміністрації
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та
рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля,
необхідно надсилати до
Департамент екології та природних ресурсів Полтавської обласної державної адміністрації ,
36000, Полтавська обл., місто Полтава, вул. Капітана Володимира Кісельова, 1, eko@admpl.
gov.ua, (0532) 56-95-08, начальник відділу охорони атмосферного повітря, оцінки впливу на
довкілля та стратегічної екологічної оцінки – Петренко Ольга Володимирівна